Kışa Hazırlık & Ev Tarhanası




Uzun zamandır sevimli ve yaramaz oğlum Bora 'dan dolayı bloğuma çok fazla vakit ayıramıyorum, hatta bırakın bloğa vakit ayırmayı doğru düzgün mutfağa giremiyorum,fotoğraf çekemiyorum.Anlayacağınız tam zamanlı annelik yapıyorum bu aralar.

Ama blog alemini de özlemedim dersem yalan olur,bizim yaramaz ufaklığı uyutur uyutmaz işimi gücümü de boşverip bu kez oturdum bilgisayarın karşısına (ve tabi oğlumun bana yeterince zaman tanıması için dua ederek).


Her sene rahmetli babaneciğim yoğururdu tarhanayı , sonra annemle beraber serer , kururturlardı.Bazen biz de yardım ederdik, herkese de dağıtırlardı.Ben her sene tarhanamı annemden alırdım.

Aslında bu sene kendim yapmaya niyetliydim ama sevgili oğlum dolayısıyla tarhana yapmaya zaman ayıramadım, anneme de pek fazla sayılmasa da elimden geldiğince yardım etmeye çalıştım .Bu sene annem de babaneciğimin vefatından dolayı tarhanayı yalnız yapmak zorunda kaldı.

Bebekler için de çok çok faydalı olan bu sofaralarımızın vazgeçilmez kış lezzetini annemin tarifiyle sizlerle paylaşmak istedim.Annem çok fazla yaptığı için onun ölçüsünün üçte birini veriyorum,o 15 kg. kadar tarhana yaptı bu sene benim verdiğim tarifle de yaklaşık 5-6 kg. kadar tarhana elde ediyorsunuz.Daha az veya daha fazla isterseniz aynı oranda malzemeleri arttırabilirsiniz.


MALZEMELER ( yaklaşık 5-6 kg. tarhana için )
  • 1 kilo domates
  • 1 kilo kırmızı biber
  • 1 kilo yoğurt
  • biraz tuz
  • aldığı kadar un.

YAPILIŞI

1. Domatesleri ve biberleri yıkayın .Domatesleri kabuklarını soymadan iri iri doğrayın.Biberlerinde saplarını kesip doğrayın.



2. Domatesleri,biberleri,yoğurdu ,biraz da tuz koyup un ile sert bir hamur olacak şekilde iyice yoğurun.Üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın.

3. 15 gün boyunca hergün yoğurun.Hamur cıvıklaşacaktır,hergün un katarak katı bir hamur haline getirin.

4. 15 gün sonra güneşli bir günde hamurdan parçalar alarak kurumaya bırakın.

5. Güneşte iyice kururken elinizle ufalayarak parçaları küçültün.


6. Kuruma işlemi ilerleyince kevgirden geçirerek inceltin.

7. İnce haliyle de iyice kuruttuktan sonra bez torbalarda saklayın.

Yorumlar

Birsel ve İrem dedi ki…
Pınar'cım hoşgeldin. Tarhanayı çok severim, hiç kendim yapmadım, hazırlar evde yapılanın tadını vermiyor. Güle güle yersiniz inşallah, afiyet olsun. Hayırlı Ramazanlar. Bebişi öpüyorum. Eminim annesini tarhanasını kışın çok sevecektir. Sevgiler.
Hobi Sepeti dedi ki…
Birselciğim sana da Hayırlı Ramazanlar öncelikle,ben de Bora'nın tarhanayı severek yemesini umuyorum.Dediğin gibi ev tarhanası gibisi yok.

Sevgiler.
Betül KAVAL dedi ki…
pınarcım geçmiş bayramın mübarek olsun canım. boranında yanaklarından öp benim için.

tarhanayı her sene annem yapar banada verir sağolsun.

sevgiler

Popüler Yayınlar