Hamsi Buğulama ve Hercai Menekşelerim





Yeni evimizin cam önünde Çorlu'nun soğuğuna inat yetiştirdiğim ve her baktığımda yüzümü güldüren hercai menekşelerimi paylaşmak istedim sizlerle,bu soğuk kış günlerinde pencerelerinin önünü şenlendirmek isteyenlere tavsiye ederim.



HAMSİ BUĞULAMA

 



MALZEMELER ( İki Kişilik )
  • Yarım kilo hamsi
  • 1 büyük soğan
  • maydanoz
  • tuz
  • sıvıyağ
  • 1 adet limon ( kabukları soyulmuş )

YAPILIŞI
1. Hamsileri ayıklayıp yıkayın. ( Kılçıklarını da ayıklarsanız yemesi daha rahat oluyor ,ben bu kez ayıklamadığıma pişman oldum.)
2. Soğanları halka şeklinde doğrayın,tencerenin dibine biraz yağ gezdirin ,soğanların bir kısmını dizin.
3. Soğanların üzerine yıkayıp tuzladığınız balıkları dizin.

4. Üzerine kalan soğanları da dizin.


5. Kabuğu soyulmuş 1 adet limonu halka şeklinde doğrayıp en üste dizin.( Limon biraz acılık veriyor o yüzden ben her zaman koymuyorum .)




6. En üste doğradığımız maydanozları da serpip ,üzerine biraz yağ gezdirin.




7. Çok az su da ekleyip kısık ateşte pişirin.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bende yetiştiriyurum.....
yildizmutfagi.com

Popüler Yayınlar