Dondurmalı İrmik Helvası



Bu aralar yeni takıntım dondurmalı irmik helvası,hatta kendimle kalmadım bütün aileye sardım bu takıntıyı,şimdi hepimizin dondurmalı irmik helvası krizi tutuyor,aç da olsak tok da olsak kalkıyoz yerimizden başlıyoz helvayı kavurmaya,ama olmazsa olmazları var bana göre ,onlar olmazsa dondurmalı irmik helvası da olmaz ; çam fıstığı ve maraş usulü dondurma .

MALZEMELER (10 servis)
  • 2 su bardağı irmik
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su
  • 2 paket çam fıstığı
  • 2 yemek kaşığı margarin ( bir o kadar da sıvı yağ ekliyorum ben sadece margarinli olmasın diye)
  • maraş usulü dondurma
YAPILIŞI
1. Teflon tencerede yağı eritin,2 su bardağı irmiği ekleyip yavaş ateşte kavurrmaya başlayın.


2.İrmikler kavrulurken bir yandan tencereye 2 su bardağı şeker,2 su bardağı süt,2 su bardağı su ekleyip ocakta kaynatın.
3.İrmikler biraz kavrulunca çam fıstıklarını atın.Birlikte kavurmaya devam edin.


4.İrmik iyice kavrulduğunda (ocağın altı kısık olacak ya da bir kaç dakika gerekirse kapatıp tekrar açın) kaynayan şerbeti yavaş yavaş bir yandan hızlıca karıştırarak irmiğe ekleyin.

5.Helva suyunu çekene kadar karıştırın.2-3 dk. kadar tencerenin kapağını kapatarak helvanın kalan suyunu çektirin,sonra ocağın altını kapatıp 5 dk. kadar demlendirin.
6.Helva sıcakken bir kaseye biraz helva koyun,üzerine 1-2 kaşık dondurma,tekrar helva koyup bastırın,bir tabağa kaseyi ters çevirip servis yapın.

Püf noktaları;
  • İrmik yağı sevdiğinden kesinlikle yağdan kısılmamalı ,tarifte göz kararı konulan ayçiçek yağı buna göre ayarlanmalı,arzuya göre istenirse sadece margarinle de yapılabilir,
  • İrmik mutlaka kısık ateşte kavurulmalı,yüksek ateşte birden kavrulduğunda aynı lezzeti yakalamak mümkün olmaz,tabi tercihe göre ama ne çok fazla kavurulmalı ne de az,tam kararında olmalı,
  • Eğer irmik helvasını tamamen suyunu çekmiş tane tane (kuru) olmasını istemiyorsanız ya da öyle tercih ediyorsanız,irmik helvasını benim gibi daha şerbetli sevenler için tam ağızlara layık bir tarif.

Yorumlar

Popüler Yayınlar