Aç Aç & Patates Mantısı & İki Renkli Pasta

AÇ AÇ




Aç aç ananemin her bayram yaptığı lezzetlerden biri , çok yumuşacık bir hamur oluyor. Ananemin elinden midir bilmem onun yaptığı aç açlar bir başka oluyor. Yaparken görmediğim için tarifin ölçülerini alamadım ama göz kararı bir hamur hazırlamanız için basitçe bir tarif vermeye çalıştım.

MALZEMELER
  • Un
  • Ilık Su
  • Tuz.
YAPILIŞI
  1. Un ,ılık su ve tuz ile oldukça yumuşak ( ele yapışan ) bir hamur elde edin.
  2. Hamuru biraz dinlendirin.
  3. Hamurdan ufak parçalar alıp elinizle açtırın,tavada bulunan kızgın yağa atarak kızartın.
PATATES MANTISI


Tarifi arkadaşımda görmüştüm fakat bir yere not etmemişim.Aklımda kaldığı kadarıyla yapmaya çalıştım ,ölçüler onunkiyle tam uymayabilir.Patatesle yapılabilecek değişik hoş bir lezzet.

MALZEMELER
  • 4 adet patates
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 7-8 yemek kaşığı un
  • 1 adet yumurta
  • 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • kabartma tozu
  • tuz
  • karabiber
Üzeri için;
  • 1 kase yoğurt
  • 1-2 diş sarımsak
  • tuz
  • kırmızı toz biber
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
YAPILIŞI
  1. Patatesleri küp küp doğrayıp haşlayın.
  2. Biraz soğuduktan sonra , un, yoğurt,yumurta,tuz,karabiber,kabartma tozu ekleyip iyice karıştırın.
  3. En son yağını da ekleyip karıştırın.
  4. Yuvarlak bir borcamın altına sıvı yağ gezdirin,üzerine de hazırladığınız karışımı dökün.
  5. Fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  6. Yoğurt ,sarmısak ve tuzla sarmısaklı yoğurt hazırlayın.
  7. Kırmızı biber ve yağı bir cezvede kızdırın.
  8. Pişmiş olan patates mantısını dilimler halinde kesin.
  9. Üzerine sarmısaklı yoğurt ve kızdırılmış toz bibe gezdirerek servis yapın.

İKİ RENKLİ PASTA


Annem biz çocukken bu pastayı çok yapardı.Biz de severek yerdik elbette.Bu aralar canım bisküvili tatlıları çok istiyor. Ne yapabilirim diye düşünürken bu tat geldi aklıma.Tarifi hatırlamaya çalıştım , sanırım böyle bir şeydi. Ama tadı gerçekten çok güzel ve yapımı çok pratik. Aynı zamanda bu tarifi PDÇSE 32 Etkinliği'ne ev sahipliği yapan Renkli Kurabiyeler 'e de göndermek istiyorum.

MALZEMELER
  • 1 adet kakaolu bisküvi
  • 1 adet burçak bisküvi
  • 1 paket supangle ( annem bunu kendi hazırladığı kremayla yapıyordu fakat ben pratik olsun diye hazırla yaptım)
  • 500 ml. süt
  • 50 gr. margarin
Annemin Kreması ;
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1-2 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı un
  • 500 ml. süt
  • 50 gr. margarin

YAPILIŞI
  1. Bir tencerede supangleye 500 ml. sütü ekleyerek orta hararetli ocakta karıştırarak pişirin. ( Kremayı kendiniz yapmak isterseniz ,krema malzemelerini süt ile karıştırarak aynı şekilde ocakta pişirebilirsiniz. )
  2. Piştikten sonra margarini ekleyip karıştırın.
  3. Kremanız biraz ılındığında bisküvilerinizi kremaya batırıp bir kakaolu bir burçak olacak şekilde bir tepsiye dik şekilde dizin.
  4. En üstünü kalan kremayla kaplayın.
  5. Buzdolabında birkaç saat bekletin. ( Bir gece önceden de yapabilirsiniz )
  6. Çapraz şekilde keserek servis yapın.

Yorumlar

MERHABA,
ETKİNLİĞE KATILDIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. TARİFİNİ ALDIM. SEVGİLERİMLE,
Birsel ve İrem dedi ki…
Merhaba Canım. Hepsi birbirinden güzel olmuş, ellerine sağlık. Ben özellikle aç açlara bayıldım. Yarın kahvaltıya buna benzer bir şey yapmayı düşünüyorum. Bakalım becerebilecek miyim. Öpüyorum, sevgiler.

Popüler Yayınlar