Hamsili Pilav



Günlerdir canım Hamsili Pilav istiyordu.İnternetteki bir sürü tarifi ve resmi gözden geçirip canımı iyice istettikten sonra sonunda kendim de yapıp yiyebildim.



Daha önceki balık zehirlenmemden sonra her ne kadar korka korka da olsa ; canım çok istediği için doya doya yedim.

Karadeniz'e has bu güzel lezzeti denemeyen herkese tavsiye derim.

MALZEMELER
  • 1 kg. hamsi
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 avuç maydanoz
  • yağ
  • tuz,karabiber ( aslında içerisine kuş üzümü,fıstık ve çeşitli baharatlar konuyor fakat ben o şekilde iç pilav sevmediğimden bu malzemeleri koymadım,arzu edilirse pilava konulabilir)
YAPILIŞI

1 . 1 kg. hamsiyi kılçıkları da çıkacak şekilde iyice ayıklayıp yıkayın,ardından tuzlayın.
2. 1 adet soğanı küp küp doğrayın.Teflon tencerede bir miktar yağla kavurun. ( Arzuya göre yağ tereyağı ve sıvı yağ olabilir )


3 . 1 su bardağı pirincinizi ayıklayıp yıkayın,kavrulan soğanlarınıza ekleyin ve beraber bir süre daha kavurun.



4 . Tuzunu ve karabiberini ekleyip üzerine gelecek kadar su ekleyip demlenmeye bırakın.

5 . Balıklarınızı bir güveç kabına ( borcam veya teflon başka bir kap da kullanabilirsiniz ) sıkı sıkı dizin.



6 . Demlenen pilavınıza maydanoz doğrayarak karıştırın.


7 . Hazırladığınız iç pilavı dizdiğiniz balıkların üzerine dökün.

8. Kenarlardan pilavın üzerini balıkla iyice kapatın.



9. Önceden ısıtılmış fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirdikten sonra servis yapın.

Yorumlar

MAVİANNE dedi ki…
SÜPER
AĞZIMIN SUYU AKTI
ELLERİNE SAĞLIK

Popüler Yayınlar