Mahlepli Poğaça & Kolay Pasta

KURBAN BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN !
Tüm dostların kurban bayramını en içten dileklerimle kutluyorum.Nice bayramlara hep beraber erişmeyi temenni ediyorum.



MAHLEPLİ POĞAÇA
Sevgili arkadaşım Meltem'e yaptığım ziyaretlerden birinde kendisinin yapmış olduğu nefis mi nefis kurabiyelerin fotoğraflarını çekmeden edemedim.Tarifini de hemen kendisinde alıp bu güzel lezzeti sizlere de ulaştırmak istedim.







MALZEMELER
Hamuru için;
  • 1 paket margarin ( eritilmiş )
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tutam tuz
  • 1-2 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta ( sarısı içine akı üzerine )
  • Aldığı kadar un.
İç Harcı için ;
  • 2-3 adet patates
  • 100-150 gr. beyaz peynir veya kaşar peyniri
YAPILIŞI
  1. İç harcı hazırlamak için patatesleri haşlayıp ezin, peynir ile karıştırın.
  2. Hamur için ; tüm hamur malzemelerini karıştırıp yumuşak bir hamur kıvamı elde edene kadar yoğurun.
  3. Hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alın.Ortasını elinizle açtırıp iç harçtan koyup yuvarlatın.
  4. Üzerini önce yumurta akına sonra galeta ununa batırıp yağlanmış tepsiye dizin.
  5. 170 dereceli fırında kızarana kadar pişirin.


BİSKÜVİLİ KOLAY PASTA

Tatlı krizlerimden birinde canım bisküvili ve sütlü tatlılardan isteyince, hemen kolları sıvayıp mutfağa koştum.Ama öncelikle internette ufak bir araştırma yapmayı ihmal etmedim.Benim isteklerime uyacak bir tarif aradım.Portakal Ağacı 'nın Bisküvili Kolay Pastasını biraz kendi isteklerim doğrultusunda yorumlayıp ortaya bu güzel ve pratik lezzeti çıkardım.Acil durumlarda imdada yetişen çok güzel bir tarif.



MALZEMELER

Bisküvili Kısım için ;
  • 1 paket (175gr) sade pötibör bisküvi
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • yarım paket (125gr) margarin, tereyağı, erimiş
  • 2 çay bardağı süt
Muhallebi İçin ;
  • 1 litre süt
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası ( Ben buğday nişastası koydum )
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu ( Pirinç unu yerine irmik koydum )
  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket (1 tatlı kaşığı) vanilya
  • yarım paketten az margarin, tereyağı
Krem Şanti İçin ;
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt

YAPILIŞI
  1. Alt tabanı için bisküvileri kırın.Erimiş margarini ,2 yemek kaşığı kakaoyu ve sütü ekleyip karıştırın.
  2. Muhallebi malzemelerini bir tencerede karıştırıp ocakta pişirin.
  3. Krem şantiyi ve 1 su bardağı sütü mikserle iyice çırpıp koyu kıvama getirin.
  4. Kabınızın içine su gezdirin.Önce muhallebiyi,sonra bisküvili harcı yayın.
  5. En üste krem şantiyi serin ve üzerine kakao serperek servis yapın.

Yorumlar

TAZE NANE dedi ki…
Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi,
gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin.Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran,
gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.
Betül KAVAL dedi ki…
Pınarcım ellerine sağlık canım.. Bende yapmıştım bu kolay pastayı..

bu arada doğuma ne kadar kaldı?

sevgiler

Popüler Yayınlar