Ünye

Koskoca bir tatili geride bıraktık,tatil dediğin çok çabuk geçip gidiyor.Ama bir ömür boyu hatırlayacağımız güzel anılar kalıyor elbette ki geriye ve bir de fotoğraflar tabi ki.

Haziranın yirmisinde İzmit'ten Ünye 'ye doğru yola çıktık ,o gece biz yoldayken Türkiye-Hırvatistan maçı vardı.Tam maç saatinde yolda olacağımızdan maçı izleyemeyeceğimiz için üzüldük aslında.Otobüse oturur oturmaz radyodan maçı dinlemeye başladık.Maçın ikinci yarısında otobüs mola verdi .Dinlenme tesisindeki hemen hemen herkes televizyonların başına toplanmıştı tabi biz de. Türkiye'nin golleri arka arkaya gelince heyecenımız ve umudumuz daha da arttı.Fakat Hırvatların son dakikalarda attığı golle moralimiz bozuldu ve oturduğumuz yerden kalkıp sinirle arabaya gidip oturduk,artık maç bitti kaybettik diye düşünüyoruz içeriden bağırış sesleri gelmeye başladı.Otobüsün radyosundan gol attığımızı duyduk,nasıl sevineceğimizi şaşırdık.

Penaltıları atmaya başladığımızda otobüs hareket etmişti .Biz yine radyodan maçı dinlemeye devam ediyorduk.Her gol atıldığında bütün otobüs tek yürek olup alkışlayıp Türkiye'yi destekliyorduk.Maçı kazandığımızda yine alkışlarla sevincimizi belli etmeye çalıştık.

Maçın heyecanı geçtikten sonra gece yolculuğumuza devam ettik,sabaha kadar doğru düzgün uyuyamayınca epeyce bir yoruldum aslında.Sabah Ünye'ye vardığımızda kavınvalidemin hazırladığı güzel bir kahvaltı sofrası bizi bekliyordu.

Kahvaltımızı ederken deniz uçsuz bucaksız hemen yanımızda bize eşlik eder gibiydi.O gün öğleden sonraya kadar evde biraz dinlendik , daha sonra Ünye sokaklarında biraz hasret giderdik.

Pazar günleri Ünye 'nin olmazsa olmazı pide yemeğe gittik cümbür cemaat. Ünye'nin meşhur Çakırtepe 'sinde. Çakırtepe yeşillikler arasında Ünye' yi kuşbakışı seyredip bir yandan da pidenizi yiyip çayınızı yudumlayabileceğiniz bir yer.Ağaçlık olması dolayısıyla da sıcak yaz günlerinde serin serin esen rüzgarın altında oturmak ayrı bir keyif oluyor.

Fakat herşeyden daha güzeli pidelerin lezzeti , sanırım şimdiye kadar yediğim en güzel pideler Ünye ' dekilerdi. Hamurunu oldukça ince açıyorlar , içerisine kıyma ,peynir ,pastırma gibi damak zevkinize hitap eden tadlardan harç yapıp odun fırınlarında pişiriyorlar.Piştikten sonra üzerine tereyağı sürüp servis yapıyorlar .Çıtır çıtır harika bir lezzet,günün her saati afiyetle yiyebilirsiniz.

Karadeniz tarafına giderseniz mutlaka yol üzerinde olan Ünye'ye uğramanızı tavsiye ederim.Yeşilin maviyle bütünleştiği çok çok güzel bir sahil kenti Ünye.

Adsız dedi ki…
canım ben ünye ye bayılıyorum o kadar güzel bir yer ki..ne güzel fotoğraflar çekmişsin öyle.gitmiş gibi oldum:)
Hobi Sepeti dedi ki…
Yosuncum ; Ünye bence de çok güzel ,mutlaka görülmesi gereken yerlerden.Bu seneki gezimizde bir kez daha anladım ki ülkemizde gezilecek görülecek o kadar güzel yerler var ki.Ömrümüz yettiğince eşimle gezip görmek en büyük isteğimiz.
Sevgiler.
♥ Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!
MAVİANNE dedi ki…
ünye pidesine bittim :))
ağzımın suyu aktı
hemşerim benim yerime de ye
ben de beklerim
ne güzel bir blog burası