Zeytinli Cevizli Ekmek






Evde yapılan ekmeklerin tadı bir başka oluyor doğrusu.İçine istediğiniz malzemeleri ekleyerek zengin ve damak tadınıza uygun bir ekmek elde edebiliyorsunuz.İster çay saatlerinde isterseniz de yemeklerle birlikte afiyetle yiyebileceğiniz bir tad çıkıyor ortaya.

Zeytinli Cevizli Ekmek tarifini P.D.Ç.S.E.-25 ' e ev sahipliği yapan sevgili Hülya ' ya gönderiyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum.



MALZEMELER
  • 2 yemek kaşığı maya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 5 kase beyaz un ( isterseniz tam buğday unu ile de yapabilirsiniz)
  • 3 kase ılık su
  • 3-4 çay kaşığı tuz
  • 1 kase iri dövülmüş ceviz
  • 1 kase zeytin ( çekirdekleri ayıklanmış)
  • 1 çay kaşığı toz şeker

YAPILIŞI

1 . 2 yemek kaşığı mayayı 1 su bardağı ılık suda açın. 1 çay kaşığı toz şekeri de ekleyerek karıştırın.Birkaç dakika dinlendirin.




2 . 3 kase unu , 3-4 çay kaşığı tuzu , hazırladığınız mayayı ve 3 kase ılık suyu geniş bir kapta iyice yoğurun.İlk aşamada cıvık bir hamur elde edeceksiniz.Bu şekilde malzemelerin iyice birbirine karışmasını ve kalan unu yavaş yavaş ekleyerek hamurun kıvamını daha iyi ayarlayabilirsiniz.2 kase unu yavaş yavaş yoğurarak ilave edin.Yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğurun ve üzerini bir bezle örterek 1 saat kadar dinlenmeye bırakın.

3 . Hamurunuz mayalandığında elinizle yoğurarak ( elinize almakta zorluk çekerseniz ellerinizi biraz unlayarak bu işlemi yapabilirsiniz.) altını yağladığınız bir tepsiye ( ben yuvarlak borcam kullandım ) kabın şekline göre yerleştirin ve önceden 10 dk. kadar 100 dereceye ısıtıp kapattığınız fırında yaklaşık 1 saat kadar daha dinlendirin. ( Hamur fırındayken kontrol etmeyi ihmal etmeyin,yeteri kadar mayalandığında 1 saat dolmadan da alabilirsiniz )

4 . Hamurunuz dinlendikten sonra bıçakla ortasına bir yuvarlak yapın ve yuvarlağın etrafından kabın kenarlarına doğru bölmelere ayıracak şekilde kesin.Üzerine biraz un serperek unu yaydırın.

5 . Önce 220 dereceli fırında 30 dk., daha sonra 180 dereceye düşürerek bir yarım saat daha pişirin. ( Kendi fırınınızın ayarına göre üzeri iyice kızarıp içini çekecek şekilde zamanı ve dereceyi ayarlayabilirsiniz.Ben kendi midi fırınımda 220 derecede 40 dk.'da pişiriyorum,annemin fırını turbo olduğu için onda bu şekilde pişirdim. )

6 . Üzeri kızarıp içi çektiğinde fırını kapatıp,tepsiyi fırından çıkarıp üzerini bir bezle örterek 15-20 dk. kadar dinlendirip servis yapabilirsiniz.

Yorumlar

HÜLYA dedi ki…
Tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Etkinlik 1 Hafta daha sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal.

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.
selam,
cevizli ,zeytinli ekmeğin görüntüsünden çok güzel olduğu belli,ellerine sağlık,ünye ye kucak dolusu selamlarımı götür,sevgiler
Hobi Sepeti dedi ki…
Canım teşekkür ederim,evde yapılan ekmek gibisi yok bence.
Cuma akşamı Ünye'ye gidiyorum,hazırlıklarla uğraşıyorum ben de,bol bol selamını götüreceğim.
Sevgiler.
Birsel ve İrem dedi ki…
Ekmeğiniz çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Hafta sonu denenecekler listesine izninizle alıyorum. Sevgiler.
Hobi Sepeti dedi ki…
Birselcim ;çok teşekkür ederim.Hafta sonu denenecekler listene alman benim için çok büyük mutluluktur.
Sevgiler.

Popüler Yayınlar