Nohut

Oldum olası düdüklü tencerelerden korkmuşumdur.Annem düdüklü tencerede birşey pişiriyorsa ben mutfağa girmezdim patlayacak diye.Bir çok kişiden duymuştuk çünkü düdüklü tencerelerinin patladığını.
Bu yüzden kendime de düdüklü tencere alamamıştım.En sonunda bu korkumu yenip kendime bir düdüklü tencere aldım.Ama iyi ki almışım,daha önce akşamdan ıslatıp ertesi gün saatlerce kaynattığım yine de istediğim lezzette ulaşamadığım kuru baklagilleri artık kolaylıkla pişirebiliyorum.Sebzeleri bütün vitamini içinde kalacak şekilde buharda pişirebiliyorum, böylece hem sağlıklı hem de ekstra lezzetli yiyecekler elde edebiliyorum.

Tabi düdüklü tencereyi yıllardır kullananlar benim bu yazımı okuyunca güleceklerdir,sanki yeni bir şey keşfetmiş gibi anlatmama.

Ama inanın benim için çok büyük bir keşif oldu,benim gibi korkan herkese ( tabii varsa ) bundan sonra korkmadan kullanmalarını tavsiye ederim.

MALZEMELER
  • Yarım kilo nohut
  • 2 adet orta boy soğan
  • Tavuk veya et suyu ( yoksa toz bulyon)
  • 1 yemek kaşığı Acıka ( yoksa salça )
  • Yarım çay bardağı mısırözü yağı

YAPILIŞI

  1. Nohutu yıkayın.Üzerini geçecek kadar su koyun.Düdüklü tencerede 40 dk pişirin. ( Akşamdan ıslatmaya gerek yok.)
  2. Soğanı küp küp doğrayın.Yağınızı ve soğanı tencereye koyun,sararana kadar kavurun.
  3. Acıkayı ekleyin,biraz karıştırın.(Eğer acıka kullanıyorsanız ,acıka tuzlu olduğundan tuz koymanıza gerek yok.Salça kullanıyorsanız 2 çay kaşığı tuz koyabilirsiniz.)
  4. Nohutları ekleyin.Tavuk veya et suyunu ekleyin.Üzerini geçecek kadar su koyun.Düdüklü tencerede 1 saat pişirin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar