Cevizli Ekmek



Son zamanlarda neredeyse bütün gün internetin başındayım.Mutfağa girmeye fırsatım kalmıyo diyebilirim.


Dün yine internette gezinirken 40 Fırın Ekmek Kitabı ' na rastladım.Oradaki ekmek tariflerini görünce iştahım kabardı.Hemen kalkayım da ekmek mayalayayım diye düşündüm.Saate bakıp beş olduğunu görünce eşimin gelme saatinin yaklaştığını bu saatten sonra yetişmeyeceğini düşündüm.Fakat yine de içimdeki ekmek yapma isteğine engel olamadım kalktım mutfağın yolunu tuttum.


Orjinal tarifi kendime göre biraz değiştirdim ama ortaya harika bir ekmek çıktı.Eşim de arayıp geç geleceğini söyleyince ekmeğim rahat rahat yetişti.



MALZEMELER
  • 1 su bardağı beyaz un

  • 2 su bardağı tam buğday unu

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

  • 1 yemek kaşığı maya

  • 2 çay kaşığı tuz

  • 2 su bardağı ılık su

  • 1 avuç dövülmüş ceviz

  • 1 çay kaşığı toz şeker

YAPILIŞI

1 . Bir yemek kaşığı mayayı 1 çay bardağı ılık su ile açın.İçerisine 1 çay kaşığı toz şeker ekleyin.


2 . 1 su bardağı beyaz unu,1su bardağı tam buğday ununu,mayayı,2 çay kaşığı tuzu,2 yemek kaşığı zeytinyağını,1 avuç dövülmüş cevizi bir kaba koyup,2 su bardağı ılık suyu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.




3 . Çıvık bir kıvam elde edeceksiniz,bu şekilde tüm malzemeleri iyice karıştırdıktan sonra kalan 1 su bardağı tam buğday ununu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur kıvamına ulaşana kadar yoğurun.





4 . Yoğurduğunuz hamurun üzerini kapatarak 1 saat oda sıcaklığında dinlendirin. ( Benim hamur mayalamak için aldığım kapaklı büyük bir plastik kabım var.Mayalı hamurlarımı bunun içinde dinlendiriyorum. )



5 . Dinlendirdiğiniz hamuru tezgahta yuvarlatarak,altını iyice unladığınız pişirme kabına koyun ve kabarması için 1 saat daha oda sıcaklığında bekletin.






6 . 1 saat sonra hamurun üzerine biraz un serpin.Bıçakla üzerine kesikler atın.



7 . Önceden ısıttığınız 220 dereceli fırında 30-40 dk. kadar pişirin.Sıcak sıcak servis yapın.



Yorumlar

Adsız dedi ki…
işlerimi beğendiğinize sevindim sitemede beklerim www.benimhobim.tr.gg
Birsel ve İrem dedi ki…
Merhaba. Ellerine sağlık. Eminim tadı çok güzeldir. Tarif kolay görünüyor. İlk fırsatta deneyeceğim.
Hobi Sepeti dedi ki…
Teşekkür ederim.Eğer mayalanması için bekleyecek vaktiniz varsa yapımı gerçekten çok kolay ve çok lezzetli oluyor.
Sevgiler.
sadiye dedi ki…
MERHABA
ekmeğin hayatımdaki yeri çok büyük. Babamdan oldım bu yeri. ve seve seve yaparım ekmeklerimi. hiç üşenmeden sıkılmadan. ekmek yapmak bana iyi geliyor ha aramızda kalsın birde et haşlamak. ekmeğin güzel olmuş ellerinesağlık cevizim yok alarsam denerim kek gibi durmuş öyle sevgiler canım

Popüler Yayınlar