Patlıcan Sefası

Sağlıklı beslenme çabalarına başladığımdan beri yemekleri pişirme şekillerini elimden geldiği kadar değiştirmeye,eski mutfak alışkanlıklarımdan vazgeçmeye çalışıyorum.Özellikle kızartmayı mutfağımdan tamamen çıkardım,onun yerine haşlama veya ızgarayı tercih ediyorum.Bu nedenle de genel yapı itibariyle iç malzemesi karnıyarığı andıran yemeğimin ismini Patlıcan Sefası koydum.

Çok hafif ,lezzetli ve sağlıklı bir yemek oldu,denemenizi tavsiye ederim.

MALZEMELER

  • 1 kg. patlıcan
  • 250 gr. kıyma
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 2 adet orta boy soğan
  • 2 adet domates
  • 5-6 adet yeşil biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • kaşar peyniri
  • tuz,karabiber.

YAPILIŞI

  1. Patlıcanları yıkayıp uzun şeritler halinde kesin.
  2. Izgarada ( ben tost makinesinde yaptım.) veya yağsız tavada iki tarafını güzelce pişirin.
  3. Bir tavaya yağı koyun.Küp doğradığınız soğanları ekleyin.
  4. Soğanlar sararınca kıymayı ekleyerek kavurun.
  5. Biberleri halka şeklinde doğrayın,kıyma ve soğan karışımına ekleyerek 1-2 dk. kavurun.
  6. Küp küp doğradığınız domatesleri,tuzu ve karabiberi de ekleyip ,karıştırdıktan sonra ocağın altını kapatın.
  7. Bir fırın kabına ızgarada pişirmiş olduğunuz patlıcanları bir sıra dizin,üzerine hazırlamış olduğunuz harcı serin.Bir sıra patlıcan bir sıra harç olacak ve en üstte patlıcanlar olacak şekilde malzemeniz bitene kadar dizin.
  8. Patlıcanların üzerine şerit halinde kesmiş olduğunuz kaşar peynirlerini dizin.180 derece fırında 60 dk. pişirin.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
valla süper birşeye benziyor bende hemen deneyeceğim sefa yapıcam:)))))
Hobi Sepeti dedi ki…
Teşekkür ederim Derya,yapınca bizi de çağırırsın birlikte yeriz.

Popüler Yayınlar